Case Study – Ogniwo Sopot

Mistrz Polski w rugby | Sezon 2019/2020

 

Ostatnio mieliśmy okazję stworzyć stronę internetową dla Mistrza Polski w Rugby – Ogniwa Sopot. W artykule opowiemy trochę o klubie i jego społeczności oraz o tym, jak postanowiliśmy podejść do tego projektu.

o Ogniwie.

Ogniwo Sopot to jeden z najbardziej utytułowanych klubów rugby w Polsce (10-krotny Mistrz Polski, 9-krotny zdobywca Pucharu Polski).

Klub aktualnie przechodzi pewne zmiany wizerunkowe. Kilka miesięcy temu zaprezentowany został nowy herb wykonany przez Kubę Malickiego (http://kubamalicki.com/). Kolejnym krokiem była przebudowa strony internetowej, aby odpowiadała nowoczesnym standardom oraz była spójna z wizerunkiem i aktualną strategią klubu.

wyzwanie projektowe.

Wiele witryn klubów sportowych stara się przekazać bardzo dużo informacji na raz. Wchodząc na stronę główną nie musimy jej przewijać, żeby otrzymać: aktualności, wyniki, tabele, informacje o szkoleniu młodzieży, odnośniki do mediów społecznościowych, banery sponsorów, a nawet więcej. Czyli cała masa informacji.

źródło: http://www.arka.gdynia.pl/index.php

Wszystko w jednym miejscu, ale czy to dobrze?

Nie bardzo. Wiele badań dotyczących pamięci krótkotrwałej dowodzi, że mózg człowieka jest w stanie jednocześnie zapamiętać średnio 7 elementów. Dodatkowo po 15-30 sekundach, elementy zostają zapomniana lub ewentualnie przeniesiona do pamięci długotrwałej. (źródło: https://www.nngroup.com/articles/short-term-memory-and-web-usability/)

W praktyce wygląda to tak, że użytkownik zapoznając się z treścią tak zatłoczonej strony, nie będzie w stanie przetworzyć wszystkich informacji i niektóre z nich pominie.

 

Odnosząc się do powyższego przykładu strony internetowej Arki Gdynia. Ktoś kto bardzo chcę się dowiedzieć jaki był wynik ostatniego meczu, w końcu znajdzie to czego szuka, ale wrażenia z pozyskiwania tej informacji pozostawiają wiele do życzenia. Dla użytkownika pierwszy raz odwiedzającego tę stronę, z pewnością można mówić o uczuciu dezorientacji.

W przypadku stron firmowych, znaczenie prawidłowej komunikacji oferowanych wartości, jak i rozmieszczenie elementów jest dość oczywiste i ma bezpośrednie przełożenie na finanse. Naszym zdaniem jednak strona klubu sportowego niewiele różni się w tym aspekcie. Choć intencje użytkowników odwiedzających stronę mogą być bardzo różne, należy mieć na uwadze, że ogólny wizerunek klubu i prawidłowa komunikacja może mieć wpływ na np. pozyskiwania sponsorów, czy partnerów.

 

podejście.

O ile czasem ciężko ograniczyć się do wspomnianych wcześniej 7 elementów, to z pewnością możemy zadbać o ich poprawną strukturę i hierarchię. W ten sposób dajemy użytkownikowi pewne wskazówki, które elementy strony są ważne, a na które powinien zwrócić uwagę w drugiej kolejności.

Można to zrobić na wiele sposobów, na przykład rozróżniając wielkość poszczególnych elementów. Na stronie Arki tak naprawdę wszystko wygląda bardzo podobnie, przez co nie wiadomo gdzie skierować swój wzrok.

W ramach pracy nad projektem strony Ogniwa chcieliśmy ułatwić użytkownikom pozyskiwanie podstawowych informacji, takich jak: aktualności, kontakt, wyniki i tabela. Po kilku próbach wypracowaliśmy pewien układ elementów, którego trzymaliśmy się również w późniejszych etapach pracy.

Głównym założenie było utrzymanie przejrzystości i przekazywanie informacji w określonej kolejności, tak aby użytkownik nie czuł się przytłoczony.

 

Dalsza część strony internetowej to informacje wraz odnośnikami do miejsc, które są nie tyle mniej ważne, co odwiedzane w nieco innych okolicznościach. Użytkownicy częściej będą ich szukać, gdy mają więcej czasu.

  • #OgniwoFamily – odnośnik poświęcony społeczności Ogniwa
  • Akademia Rugby – treningi rugby dla dzieci w każdym wieku
  • Klub Biznesu – klub zrzeszający ponad 50 przedsiębiorców (networking)

Link do całej strony: https://ogniwosopot.pl/

strona a społeczność klubu.

Ogniwo mocno stawia na społeczność. Od kilku lat promowany jest #OgniwoFamily, który scala wielu ludzi zaangażowanych w działania klubu.

#OgniwoFamily, to między innymi:

  • wiele rodzin z dziećmi, które podczas meczów i pikników wspólnie spędzają czas;
  • klub biznesu (ponad 50 podmiotów) i działania networkingowe;
  • Akademia Rugby i zajęcia dla dzieci w każdym wieku;
  • kibice, którzy zostają po każdym meczu i piją izotoniki z zawodnikami;
  • oldboy’e, którzy służą pomocą młodszym i intensywnie komentują mecze;
  • grupy młodych ludzi, znajomych sportowców, dla których weekendowy mecz to najlepsza rozrywka;
  • Koło Gospodyń Sopockich, które na każdy mecz i turniej młodzieży przygotowują catering.

Choć słowo ,,społeczność” jest teraz wykorzystywane przy każdej marketingowej okazji, to w przypadku Ogniwa jest ono jak najbardziej adekwatne.

Niezwykle ważne w omawiany projekcie było oddanie szczególnej uwagi i docenienie ludzi zaangażowanych w życie klubu (często po kilkadziesiąt lat).

W tym celu powstał pomysł osi czasu Ogniwa Sopot, gdzie każdy może wpisać swoją historię związaną z klubem, datę oraz zdjęcie (lub wideo).

Historii ciągle przybywa, a już teraz jest to ciekawa lektura!

Oś czasu: https://ogniwosopot.pl/ogniwo-family/

Bardzo wysoki poziom usług. Budowa strony internetowej z tą firmą to strzał w dziesiątkę!

– Bartosz Olszewski, Dyrektor Klubu

podsumowanie.

Budowa strony dla tak zasłużonego klubu to duża odpowiedzialność. Cieszymy się, że według opinii osób zainteresowanych udało się sprostać zadaniu.

W związku z dołączeniem do Klubu Biznesu Ogniwa Sopot przewidziany jest dalszy rozwój i aktualizacja strony Ogniwa Sopot.

skontaktuj się z nami.

 

z przyjemnością odpowiemy na Twoje pytania 🙂

Do NOT follow this link or you will be banned from the site!